اگر چه واضح نیست که چرا این قرص ممکنه باعث کاهش وزن و لاغری شکم بشه اما ما به شما توضیح خواهیم داد؛ قرص متفورمین باعث میشه که اشتهای شما کم بشه و کمتر از قبل غذا بخورین،ممکنه که طرز استفاده و ذخیره ی چربی رو هم در بدن شما تغییر بده. اگر چه مطالعات نشون دادن که این قرص ممکنه به کاهش وزن کمک کنه، اما این تنها راه حل برای لاغری شکم نیست. البته FDA، قرص متفورمین برای لاغری شکم رو تایید نکرده و در بسیاری از زمان ها بیان کرده که چند کیلو لاغری با متفورمین امکان پذیر نیست. طبق تحقیقات،چند کیلو لاغری با متفورمین در طی یک تا دو سال، به تدریج اتفاق میافته، میزان کاهش وزن و لاغری شکم در افراد مختلف متفاوت هست. در این افراد سلول های مسئول جمع آوری قند خون، به انسولین واکنش نشون نمیدن و به انسولین مقاوم میشن. این ممکنه به این دلیل باشه که قرص متفورمین باعث میشه هنگام ورزش، کالری بیشتری از بدن بسوزه.

افرادی که رژیم غذایی سالمی دارن و ورزش میکنن در حالی که قرص متفورمین مصرف میکنن، وزن بیشتری کم میکنن. ابتدا توصیه من به تمام همکارانم این است این قرص و قرص های مشابه را بدون نسخه پزشک به هیچ فردی که خواستار خرید آن است نفروشند دوماً به تمام افراد بخصوص بانوان توصیه می کنم برای لاغری بدنبال راههای اشتباه و پر ضرر نباشند و به حرف دیگران که متخصص نیستند اصلاً توجه نکنند بهترین روش برای لاغری ورزش مداوم و رژیم غذایی سالم و حتی قرص و داروهای لاغری هم که در داروخانه ها موجود است فقط باید با تجویز پزشک و دادن آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص توصیه می شود زیرا گاهی چاقی هورمونی، ارثی و یا عملکرد نامرتب بعضی غدد مثل تیروئید می باشد که درمان خاص خود را می طلبد. و به اطمینان می توانیم بگوییم به انجام این کار فقط می توان گفت لاغری کاذب به شرط از دست دادن سلامتی در این مورد گفتگویی با دکتر حسین دکترای داروسازی داشته ایم که خواندنی است و زنگ خطری برای تمام بانوان و افرادی است که از روی بی اطلاعی و صرفاً برای کاهش وزن به مصرف این قرص روی می آورند. بهترین راه برای جلوگیری از این کار انجام نوعی ورزش مقاومتی مانند بلند کردن وزنهها است.

من هم غذا خوردنم کمه هم پیاده روی دارم هم 2سال یوگا کار می کنم وزنم هم 74کیلو هست. حتی افرادی که قند خون آنها تا 150 هم می باشد به خوردن قرص توصیه شوند و با پیاده روی و رژیم غذایی سالم و کمتر کردن وعده های غذایی شیرین بیماری کنترل می شود. اگر تصمیم دارید از یک فرمول گیاهی طب چینی برای لاغری استفاده کنید، احتمال زیادی وجود دارد که آن فرمول شامل شیرین بیان نیز باشد. یک خبر خوب این است که شما می توانید شکم و پهلوی خود را لاغر کنید. سعی کنید حبوبات خود را خشک بخرید و چند ساعت قبل از تهیه آنها را خیس کنید. گیاه از دسته گیاهان گرم و خشک است که خاصیت بادشکنی دارد. مزاج سوداوی سرد و خشک و سنگینترین مزاج است. اگر پریود شما عقب افتاد یا لکه بینی داشتید و احتمال باردار بودن می دهید، بهتر است تست بارداری بدهید.

استفاده از این قرص به دلیل اینکه قند خون را کاهش می دهد فشار خون را پایین می آورد و اگر فرد در این حالت از محلول قندی استفاده نکند احتمال شوک و غش در آن بسیار بالا می رود کم کم مصرف این قرص بر روی سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد که همراه با حالت تهوع شدید و استفراغ و ضعف و بی حالی شدید همراه است و ضعف در سیستم ایمنی بدن انسان را مستعد به ابتلا به انواع بیماریها که کوچکترین آنها سرماخوردگی های مکرر، سوؤ تغذیه، ریزش مو می باشد تا بیماریهای سخت تر مثل آسیب های جدی به کبد و عملکرد آن که سلطان بدن نامیده می شود و ضرر رساندن به عملکرد این عضو مهم عملکرد تمامی ارگانهای بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. تازشم من دکتر بهم گفت هیچ عوارضی نداره و تا حالا هم عوارضی نداشته چرا حالت تحوع وسر گیجه داشتم اون اوایل ولی همونطور ک دکتر گفته بود از بین رفت با خودن مواد قندی.. برای اون دسته از افراد که به دنبال لاغری سریع با استفاده از قرص و دارو هستن، قرص متفورمین و لاغری شکم بسیار عجیب و هیجان انگیزه. این دسته از ترکیبات یعنی چای سبز، سرکه سیب و ترشیحات در طب سنتی استفادهی بسیاری برای کاهش وزن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *