هنگامی که در حال مبارزه برای کاهش وزن هستید، ممکن است وسوسه شوید که بخواهید هر قرص و معجونی را در اینترنت امتحان کنید که قول میدهد اضافه وزن شما را طی چند هفته از بین ببرد، بسوزاند یا آب کند. قرص های لاغری به عنوان یک راه حل مستقل برای کاهش وزن سریع و آسان طراحی نشده اند ، بلکه به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن شما تولید شده اند. به عنوان سخن پایانی باید بگوییم که در هنگام استفاده از هر گونه قرص لاغری با پزشک مربوطه صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید. این قرص لاغری ، حاوی کافئین و اسید کلروژنیک می باشد که هر دو با کاهش وزن ارتباط مستقیم دارند. گفته می شود برخی از قرص های کاهش وزن ، حاوی ماده گیاهی به نام hoodia gordonii می باشند که این ماده گیاهی در واقع سرکوب کننده اشتهای شما می باشد. در همین حال ، برخی از قرص های لاغری گیاهی وجود دارد که حاوی عصاره فلفل قرمز و فلفل دلمه ای می باشند ، این عصاره های گیاهی با افزایش سوخت و ساز در بدن به کاهش وزن بسیار کمک می کنند که می تواند منجر به سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن در فرد مصرف کننده ، شوند .

اگر تا حالا این خوراکیهای لذتبخش را به رژیم غذایی خود اضافه نکرده بودید و یا از تاثیر مصرف آجیل بر کاهش وزن آگاه نبودید امروز قصد داریم تا در مطلب پیشرو به بررسی تاثیر مصرف آجیل و مغزها بر لاغری را بپردازیم. همچنین مراقب باشید تا از دوز مناسب هر روز استفاده کنید و همیشه قرص های لاغری خود را با غذا و آب زیاد مصرف کنید. در مطالعات انجام شده ، قرص لاغری CLA به کاهش وزن ۰.۲ پوند (۰.۱ کیلوگرم) در هفته ، تا ۶ ماه کمک کرده است. در یک مطالعه بر روی ۱۳۰ نفر ، که از این قرص لاغری استفاده می کردند ، نشان داده شد که این قرص به طور متوسط ، باعث کاهش وزن در حدود ۲ پوند در طی چند هفته مصرف شده است . سه مطالعه انجام شده بر روی انسان نشان داده است که مصرف این قرص لاغری به همراه رژیم غذایی سالم ، به افراد کمک می کند بین ۸ تا ۱۰ پوند (۳.۶ تا ۴.۵ کیلوگرم) در ۵ هفته وزن کم کنند. موردی که در اینجا باید مورد توجه باشد، این است که علاوه بر محدود نمودن میزان مصرف کالری، می بایست به موضوع زمان بندی روزانه ی مصرف انواع مواد غذایی نیز توجه کنید.

زیرا در ارزیابی که کارشناس های علم تغذیه از بیمارهای خود انجام می دهند ممکن است اتفاق هایی بیفتد که به علت تغییر در تست ها، باید برنامه های کارشناس های علم تغذیه نیز تغییراتی پیدا کند. است که تمام ویتامین ضروری بدن را فراهم و موجب ایمنی بدن می شود. هیچ محصولی نمی تواند چربی های ذخیره شده را از بدن شما به طور کامل ذوب کنند ، اما آنها می توانند تفاوت قابل توجهی در وزن و درصد چربی بدن شما ایجاد کنند. برای تامین کافئین مورد نیاز برای چربی سوزی می توانید از مواد کافئین دار استفاده کنید البته استفاده از کافئین برای برخی افراد ممکن است مشکل ایجاد کند پس بهتر است در صورت تمایل به استفاده مداوم با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. تعدادی از تحقیقات نشان داده است ، که قرص لاغری قهوه سبز می تواند به کاهش وزن افراد بسیار کمک کند. قرص لاغری هیدروکسی کات ، حاوی چندین ماده گیاهی از جمله کافئین و عصاره های گیاهان دارویی است ، که به کاهش وزن کمک می کنند. گفته می شود که قرص لاغری فورسکولین، سطح ترکیبی به نام آدنوزین مونوفسفات حلقوی ( cAMP ) را در سلول ها افزایش می دهد که ممکن است باعث سوزاندن چربی ها در بدن شود.

کافئین در این قرص لاغری ، باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود و کلروژنیک اسید موجود در این قرص ، سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در روده را کاهش می دهد. این داروها با تاثیر بر جذب چربیهای موجود در مواد خوراکی موجب کاهش کالری و در نهایت کاهش وزن میشوند، البته اخیرا مشخص شده مصرف طولانی مدت این داروها باعث چرب شدن کبد میشود؛ بنابراین لازم است تهیه و مصرف این قرص ها حتما توسط پزشک یا متخصص تغذیه تایید شود تا از عوارض احتمالی آن بر کبد جلوگیری شود. این داروها با از بین بردن چربیهای سلولی به بدن آسیب میرساند. مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده های اصلی کمک می کند تا از این پرخوری در امان باشید، چرا که قند خونتان به ثبات می رسد و سوخت و سازتان قوی می شود. در واقع می توان گفت به دلیل این که داروی گیاهی لاغری قوی دارای عوارض خیلی کمی نسبت به داروهای شیمیایی است، محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *