طبق آماری که از مصرف کنندگان هزال گرفته شده، حدود 70-80 درصد افراد از مصرف آن رضایت داشته و اثرگذاری آن را در حدود دو تا 5 کیلو در ماه ذکر کرده اند. فردی را در نظر بگیرید که ۱۰۴ کیلو وزن دارد و هفته ای یک درصد از وزن چربیهای خود را کاهش میدهد. اما در افراد سالمی که برای کاهش وزن به این رژیم روی میاورند ممکن است مضر باشد و عوارضی را در ایشان به جای بگذارد، از آنجا که با افزایش اجسام کتونی در بدن و ایجاد حالت کتوز میزان اسیدیته خون افزایش میابد استخوان های بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود میکنند و این مواد معدنی و بخصوص کلسیم از طریق ادرار دفع شده و میتواند موجب سنگ های کلیه شود. این میوه سرشار از مواد مغذی، آنتیاکسیدان و فیبر است، به همین دلیل یکی از سالمترین مرکباتی است که میتوانید بخورید. این گیاه استوایی که اصالتاً اهل آسیای شرقی است. با توجه به این امر که رژیم کتو منجر به کاهش انسولین خون می گردد ممکن است در درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک موثر واقع شود. بعد از این که شما برای مدت زمان طولانی از کربوهیدرات به عنوان سوخت اصلی بدن استفاده کردید حالا بدن مجبور است که خود را با شرایط جدید وفق دهد.

برخی دیگر از قرصهای لاغری با ادعای افزایش سرعت سوخت و ساز بدن آنها را به فروش میرسانند که حاوی مواردی همچون کافئین، ب کمپلکس و دیگر موارد میباشند. همچنین گاهی به دلیل برخی مراقبتها و داروها بعد از انواع جراحی از جمله لاپاراسکوپی، احتمال افزایش وزن وجود دارد.به اضافه درصورت تمایل به مصرف هزال، نمیتوانید فقط با یک دوره مصرف، انتظار نتیجه ی خاصی داشته باشید. مصرف پروتئین (به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 1 گرم پروتئین مصرف کنید) پروتیئن در گوشت مرغ و ماهی، تخم مرغ و گوشت قرمز و همچنین حبوبات وجود دارد. بهترین غذا برای این مزاج غذاهای گرم است. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که به بیماری هایی از جمله پانکراس، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا مبتلا هستند، ایمن نیست. استفاده از مواد غذایی که ویتامین C دارند در کاهش فشار خون، خطر سکته قلبی و مغزی و مبارزه با استرس اکسیداتیو که منجر به سرطان میشود، بسیار موثر است. وقتی سوخت و ساز بدن بیش از حد بالا باشد و انرژی که بدن از مواد غذایی دریافت میکند به میزان کافی نباشد، بدن مجبور است برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از چربیهای ذخیره شده استفاده کند. آیا من برای گرفتن انواع رژیم به اندازه کافی سالم هستم؟

چربی هایی که در انتها در دستگاه گوارش قرار دارند دیگر نمی توانند به اجزای تشکیل دهنده آنها تقسیم شوند ، به این معنی که چربی های کمتری وارد خون می شوند. هنگامی که به دنبال کاهش وزن هستید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که چه بخوریم تا لاغر شویم. اما همانطور که پیشتر نیز گفته ام رژیم کتوژنیک بر خلاف تصور بسیاری، یکی از تخصصی ترین رژیمهاست و تنها یک دستورالعمل در خصوص اینکه چه غذایی مجاز است چه چیز غیر مجاز نیست. همچنین هردوی این محصولات مخصوصا اگر در کنار برخی داروها مثل آمی تریپتیلین، داکسی سایکلین و سیپروفلوکسایین مصرف شوند، حساسیت پوست به نور را افزایش میدهند و این مورد را نیز بایستی در نظر داشته باشید. همانطور که گفته شد شما میتوانید با تهیه بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه روند کاهش وزن و لاغری را سرعت ببخشید. یکی دیگر از مهارت هایی که مشاور تغذیه باید داشته باشد، این است که قادر باشد، اطلاعات را به طور دقیق به مراجعه کنندگان منتقل کند.

برای مصرف کپسول نرم لیموترش باریج می بایست روزانه دو بار، در وعده های غذایی ناهار و شام، هر بار یک عدد کپسول را پیش از غذا همراه با مقداری مایعات میل نمایید. فقط هم میخوام برای یه دوره مصرف کنم . فقط دوتا باهم بخورم ایرادی نداره؟ بله میتوانید هردو را با هم مصرف کنید و در صورت بروز عارضه گوارشی، فقط هزال را در وعده ی سحر میل بفرمایید. درصورتی که در گذشته متفورمین را گزشک برای شما تجویز کرده، بایستی بدانید که متفورمین گاهی برای درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان که از قضا میتواند باعث افزایش وزن شود نیز تجویز میشود. روش :‭۳۶ ‬کودک‭۲-۱۲ ‬ساله مبتلا به صرع مقاوم به دارو که تحت درمان با رژیم کتوژینک قرا گرفتند ار قبل از شروع رژیم و‭۳ ‬ماه بعد از ان از نظر پارامترهای رشد و بیوشیمیایی خون مورد بررسی قراردادیم نتایج :‭ ۳۶ ‬کودک با میانگین سنی‭۴/۱ ‬سال متشکل از‭۱۴ ‬دختر و‭۲۲ ‬پسر در این مطالعه گنجانده شدند در پیگیری‭۳ ‬ماه بعد از شروع رژیم و بررسی قد ووزن و پاارمترهای بیوشیمیایی خون این اطفال مشخص شد‭۵۰ ‬ردصد اطفال هیچ رشدی نداشتند و در‭۵۰ ‬درصد بقیه نیز افزایش قد معنی دار نبوده است علاوه بر این وزن بیماران کاهش نشان داد همچنین سطح هموگلوبین کلسیم و قند خون آنها کاهش معنی دار داشت امامیانگین مقادیر در محدوده طبیعی ماند میزان کراتنین تغییر واضحی نداشت اما مقدار نیتروژن اوره خون افزایش نشان داد سطح سرمی کلسترول تری گلیسرید و لیپوپروتیئین با دانسته بسیار کم افزایش معنی دار داشت اما نسبت‭Total Cholestrol/HDL, میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک نی نی سایت LDL/HDL‬ تغییر واضحی نشان نداد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *